ARG INFORMATION
مدیریت یکپارچه اتاق سرور
     فونیکس
       مدیریت هوشمند و یکپارچه اتاق سرور

          1- کنترل و مانیتورینگ المان های محیطی
          2- کنترل و مانیتورینگ سیستم نظارت تصویری
          3- کنترل و مانیتورینگ سیستم تردد
مدیریت هوشمند ساختمان
استفاده اقتصادی از انرژی
افزایش ضریب ایمنی و ضریب بالای راحتی و آسایش
سازگاری با کلیه پروتکل ها و تجهیزات
اسلایدر
سیستم بیومتریک چندگانه کنترل فونیکس
دارای ثبت اختراع
نخستین سیستم ایرانی تشخیص و شناسایی چهره

شبيه سازي و بهينه سازي جريان هوا در ديتا سنترها

شبيه سازي و بهينه سازي جريان هوا در ديتا سنترها خلاصه مقاله :
مطالعه روي جريان هوا و بررسي و شبيه سازي الگوي جريان هوا در سالهاي اخير، با توجه به ضرورت بهينه سازي مصرف انرژي و نياز به داشتن محيط هايي با تهويه كنترل شده اهميت بيشتري پيدا نموده است. 
به طور كلي به دو صورت مي توان جريان هوا را در محيط هاي بسته شبيه سازي و بررسي نمود، يكي به روش تجربي است كه علاوه بر پيچيده بودن بسيار پرهزينه مي باشد و در بعضي موارد كه مطالعه روي مدل هايي با شكل هاي هندسي مختلف صورت مي گيرد با توجه به زمان پروژه غير ممكن مي باشد.
روش دوم شبيه سازي جريان به كمك رايانه مي باشد كه در سالهاي اخير با توجه به پيشرفت هاي نرم افزاري و سخت افزار ي بسيار مورد توجه قرار گرفته است. در اين روش به كمك كد هاي ديناميك سيالات محاسباتي، به سرعت و با دقت قابل قبول مي توان جريان هوا را در حالت هاي مختلف شبيه سازي، و نتايج حاصله را با هم به صورت گرافيكي مقايسه و نقش عوامل تاثير گذار روي مدل را بررسي نمود. از عوامل تاثير گذار روي حركت جريان هوا در محيط هاي بسته مي توان به شكل هندسي اتاق (خصوصاً اگر اتاق داراي پارتيشن باشد)، نوع و محل ورودي ها و خروجي هاي جريان هوا ، منابع حرارتي داخلي، و عوامل كنترل نشده اي مثل نفوذ هواي خار جي از بين منافذ اتاق اشاره نمود.
تا كنون مدل هاي مختلفي از نظر چيدمان سايت و نحوه ورود و خروج جريان هوا براي ديتا سنترها پيشنهاد شده است كه هركدام داراي مزايا و معايبي مي باشند، و در اين مقاله با استفاده از نرم افزار Fluent به بررسي و شبيه سازي سه شكل مرسوم جريان هوا در يك نمونه سايت ديتا سنتر مي پردازيم و با استفاده از نتايج شيبه سازي مدل بهينه را انتخاب مي نماييم.
تاریخ درج: 1394/03/27